Insurtech-bolaget Mavera storsatsar för att expandera utomlands. Nu rekryteras Marko Ahokas till ny försäljningschef och Viktor Norlander blir ny marknadschef.
Mavera rekryterar ny ledning till utlandsexpansion
Mest läst i kategorin
De nya cheferna kompletterar vd Roine Gabrielsson som har arbetat för Mavera sedan i höstas. Bolagets verksamhetsområde är oberoende försäkringsmedicinsk rådgivning.
– Vi är mycket nöjda med att ha lyckats rekrytera Marko Ahokas och Viktor Norlander till Mavera. Jag har arbetat med båda tidigare och vet att de är oerhört drivna och har erfarenheter som kommer att bidra starkt till vår affär och vår mission. Mavera står i begrepp att både växla upp affärsutvecklingen och att expandera internationellt och både Viktor och Marko kommer att vara oerhört viktiga i det arbetet, säger Roine Gabrielsson, vd för Mavera i en presskommentar.
Marko Ahokas kommer närmast från en tjänst som Account Manager på F-Secure corporation. Han har även bland annat arbetat på företag som Cashguard, Insight och IBM.
– Jag kommer in i ett mycket spännande skede för bolaget, med ambitiösa expansionsplaner. Dessutom i en bransch där det kommer att hända mycket de närmaste åren och där Mavera tänker driva den utvecklingen. Jag är verkligen taggad inför mitt uppdrag, säger Marko Ahokas.
Viktor Norlander har en bred bakgrund inom marknadsföring och kommunikation och har bland annat arbetat för Samsung Electronics och Cashguard.
– Det som lockade mig med tjänsten är att det finns en stor potential i företagets marknadsföring, så det var en utmaning som inte gick att tacka nej till. Jag ser fram emot att vara en del av tillväxtresan, säger Viktor Norlander.