Realtid

Mannheimer Swartling - vinnare av Stora Klientpriset

Joachim Lundgren 2013
Miriam Istner-Byman
Miriam Istner-Byman
Uppdaterad: 25 jan. 2017Publicerad: 25 jan. 2017

Mannheimer Swartling kammade hem utmärkelsen "Stora Klientpriset" i Regis årliga branschstudie där kundnöjdheten mäts bland Sveriges advokatbyråer specialiserade inom affärsjuridik.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Utmärkelsen "Stora Klientpriset" baseras på omdömen från kunder som handlar affärsjuridik för över en miljon årligen.

Mannheimer Swartling hade tuff konkurrens. De två andra advokatbyråerna som var nominerade i samma kategori var MAQS Advokatbyrå och Lindahl. Förra årets vinnare av utmärkelsen var Delphi.

Jan Dernestam, managing partner på Mannheimer Swartling, kommenterar:

Hur känns det att ha vunnit Stora Klientpriset?

– Det känns förstås jätteroligt att våra kunder uppskattar det vi gör och jag kan bara tacka dem innerligt för att de engagerar sig och svarar så positivt som de gör.

Vad tror du att era klienter uppskattar hos er?

– Jag vill inte uttala mig för deras räkning men jag hoppas att de tycker att vi alltid levererar högsta kvalitet på ett kommersiellt och pragmatiskt sätt. Vi har aldrig haft, och kommer aldrig att ha, något lönsamhetsmål på Mannheimer Swartling utan vårt enda mål är att alltid leverera den mest högkvalitativa rådgivningen som går att uppbringa och att alltid överträffa våra klienters förväntningar.

Hur arbetar ni för att bli ännu bättre?

ANNONS

– Vi investerar förstås oerhört mycket resurser i affärsutveckling för att på ett kostnadseffektivt sätt alltid vara tillgängliga och beredda att leverera de råd våra klienter kommer att efterfråga i morgon. Grunden för allt är förstås att se till att våra jurister är de mest engagerade och kompetenta på marknaden och att de hela tiden får kontinuerlig utbildning. Till detta lägger vi mycket stora investeringar i IT-verktyg såsom AI och alla former av system som effektiviserar vårt arbete.

Vad är på gång hos er nu?

– Här är alltid massor på gång! På just detta tema så är dock det mest spännande den digitalisering av vår bransch som just nu sker och som vi varmt välkomnar då den kommer att göra oss ännu mer effektiva som rådgivare åt våra klienter.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS