LVMH, ett av världens största företag inom lyxproduktsbranschen, ökade intäkterna i andra kvartalet.
Lyxjätte säljer mer
Mest läst i kategorin
Franska lyxjätten LVMH ökade intäkterna med 17 procent i Q2, drivet av en kraftig återhämtningen på den viktiga Kina-marknaden som kompenserade för en nedgång i USA.
Det franska företaget, vars 75 varumärken inkluderar modemärkena Louis Vuitton och Dior samt Hennessy cognac och den amerikanska juveleraren Tiffany, omsatte 21,2 miljarder euro under kvartalet.
I Asien, exkluderat Japan, ökade försäljningen 34 procent jämfört med ett pandemipåverkat Q2 2022.
Den 17-procentiga ökningen i konstanta valutor var en procentenhet bättre än Visible Alphas konsensus, skriver Reuters.
Analyshuset Vital Knowledge noterar dock att rapporten är ett tecken på en avmattning hos de amerikanska lyxkonsumenterna.
Aktien handlas ned 4,5 procent i på Euronext-börsen i Paris och drar med sig sektorkollegor i fallet. Kering, som äger Gucci, handlas ned cirka 3 procent medan Richemont och Hermés tappar 2,5 respektive 1,5 procent.