Franska lyxjätten LVMH såg en tilltagande försäljningsökning under det tredje kvartalet jämfört med samma period föregående år.
LVMH ökade försäljningen med 20 procent under Q3
Uppdaterad: 13 okt. 2021Publicerad: 13 okt. 2021
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
Den totala försäljningen, justerad för valutaeffekter, ökade organiskt med 20 procent till 15,5 miljarder euro (17,9).
Kraftigast tillväxt sågs inom fashion- och läderprodukter, vars försäljning ökade med 24 procent till 7,5 miljarder euro. Vidare ökade försäljningen inom vin och sprit med 10 procent till 1,6 miljarder euro.
Parfym och kosmetika ökade 19 procent till 1,6 miljarder euro, medan klockor och smycken växte 18 procent till 2,1 miljarder euro.
LVMH tror fortsatt på tillväxt till följd av att coronapandemin gradvis försvinner.
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS