Realtid

LVMH ökade försäljningen med 20 procent under Q3 

LVMH
Camilla Jonsson
Camilla Jonsson
Uppdaterad: 13 okt. 2021Publicerad: 13 okt. 2021

Den totala försäljningen, justerad för valutaeffekter, ökade organiskt med 20 procent till 15,5 miljarder euro (17,9).

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Kraftigast tillväxt sågs inom fashion- och läderprodukter, vars försäljning ökade med 24 procent till 7,5 miljarder euro. Vidare ökade försäljningen inom vin och sprit med 10 procent till 1,6 miljarder euro.

Parfym och kosmetika ökade 19 procent till 1,6 miljarder euro, medan klockor och smycken växte 18 procent till 2,1 miljarder euro.

LVMH tror fortsatt på tillväxt till följd av att coronapandemin gradvis försvinner. 

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS