Realtid

Lannebo Fonder vill öka sin närvaro utanför Sverige 

Olof Swahnberg
Uppdaterad: 27 aug. 2019Publicerad: 27 aug. 2019

Erik Gebro är sedan maj ansvarig för internationell försäljning för Lannebo Fonder och säger att fokus kommer att ligga på de nordiska grannländerna Danmark, Norge och Finland.  

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Spela klippet
Realtid TV

Svenskarna kräver Sverigepris på el

14 dec. 2025
Spela klippet
Realtid TV

Stockholms krogboom: 300 restauranger på 25 år

13 dec. 2025

– Målsättningen är att introducera och etablera Lannebos varumärke på de här olika marknaderna och att varumärket ska ses som en lokal aktör på de här tre marknaderna, säger Erik Gebro.  

– Min egen ambition är att vi på väldigt lång sikt ska ses som en lokal aktör, men att vi ska etablera varumärket ordentligt på de här tre marknaderna på i alla fall 12 till 24 månader.  

Det finns ingen öronmärkt budget för Gebros arbete utan han säger att det är en långsiktig och integrerad satsning av bolagets totala försäljningsarbete. 

Målsättning för förvaltat kapital utanför Sverige?

– Det finns redan ett visst kapital utanför Sverige idag, det vill vi självklart ska växa. Men vi är ödmjuka inför att det här kommer ta tid. 

För att nå sin amibtion kommer Gebro bland annat att jobba med individuella möten och olika slags event, inklusive olika mässor, säger han.  

 

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS