Erik Gebro är sedan maj ansvarig för internationell försäljning för Lannebo Fonder och säger att fokus kommer att ligga på de nordiska grannländerna Danmark, Norge och Finland.
Lannebo Fonder vill öka sin närvaro utanför Sverige
Mest läst i kategorin
– Målsättningen är att introducera och etablera Lannebos varumärke på de här olika marknaderna och att varumärket ska ses som en lokal aktör på de här tre marknaderna, säger Erik Gebro.
– Min egen ambition är att vi på väldigt lång sikt ska ses som en lokal aktör, men att vi ska etablera varumärket ordentligt på de här tre marknaderna på i alla fall 12 till 24 månader.
Det finns ingen öronmärkt budget för Gebros arbete utan han säger att det är en långsiktig och integrerad satsning av bolagets totala försäljningsarbete.
Målsättning för förvaltat kapital utanför Sverige?
– Det finns redan ett visst kapital utanför Sverige idag, det vill vi självklart ska växa. Men vi är ödmjuka inför att det här kommer ta tid.
För att nå sin amibtion kommer Gebro bland annat att jobba med individuella möten och olika slags event, inklusive olika mässor, säger han.