Efter en granskning konstaterar Konsumentverket att Bank Norwegian inte har följt lagstiftningen kring marknadsföring och uppsägning av försäkringar, enligt nyhetsbyrån Siren, skriver tidningen Resumé.
Olika bud
Myndigheten menar att bankens avtalsvillkor kan vara oskäliga mot konsumenter och pekar på att det finns skillnader mellan vad som uppges i villkoren och vad som står på bankens hemsida
Enligt villkoren ska en försäkring sägas upp skriftligen, medan hemsidan informerar om att uppsägning kan ske via Mina sidor eller i appen.
Konsumentverket påpekar också att försäkringar ska kunna sägas upp muntligen.
Utöver detta riktas kritik mot den information som ges om konsumentens ångerrätt.
AmTrust, som är försäkringsgivare i detta fall, måste redogöra för vilka åtgärder som kommer vidtas senast den 6 september.
Läs mer:
Kunderna rasar mot Apollos ”dynamiska prissättning”. Realtid
Klarna återbetalar miljontals kronor till lurade konsumenter. Realtid