Betalningslösningsbolaget Klarna och klädföretaget H&M har ändrat upplägget för betalningar efter en granskning av Konsumentverket. Det rapporterar Svenska Dagbladet, SvD.
Klarna och H&M ändrar upplägg efter granskning
Uppdaterad: 16 mars 2021Publicerad: 16 mars 2021
ANNONS
ANNONS
– Klarna uppger för oss att de och H&M har ändrat sidan och gjort en rättelse, säger Rudina Muliqi, jurist på Konsumentverket, till tidningen.
Sedan förra året får inte kredit- eller avbetalningsköp vara varken det ifyllda eller första alternativet när konsumenter näthandlar. SvD visade då hur Klarna och H&M rundade den nya regeln och Konsumentverket påtalade att Klarnas lösning hos H&M stred mot reglerna. Detta skall nu vara justerat. Ingen av aktörerna har ställt upp för en intervju med SvD.
Konsumentverket skall nu kontrollera rättelsen.
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS