Kivra – som digitaliserar brevutskick från myndigheter och företag – inleder ett partnerskap med betalbolaget Stripe för att vässa sina företagstjänster.
Kivra i samarbete med Stripe
Mest läst i kategorin
Den digitala brevlådetjänsten Kivra siktar på två miljoner privatanvändare till årsskiftet. Under 2017 vidgade bolaget sina tjänster för att nå företagsmarknaden; i mars lanserades Företagsbrevlådan som ger företag post elektroniskt från myndigheter och andra företag som anslutit sig till tjänsten.
Nyligen släppre bolagen även premiumtjänsten Kivra+, som skannar samtliga företagets fysiska brevförsändelser och levererar dem som digitala filer. Som leverantör för Kivra+ valdes betalföretaget Stripe, som just fokuserar på att stötta snabbväxande digitala företag.
– Dels bygger Stripe på en beprövad teknik som framgångsrikt används över hela världen, dels är lösningen väldigt användarvänlig. Vi kunde utan problem implementera den själva, säger Jacob Nordwall, produktchef på Kivra.
I går kunde Realtid.se även berätta att Kivra tilldelats innovationspriset Quality Innovation Award. “Kivra möjliggör en digitaliserad, hållbar posthantering, bättre för både avsändare, mottagare och vår miljö”, lyder motiveringen.