Svenskarna är nöjda med hur deras banker har agerat i pandemin, visar en ny undersökning. Och högst betyg får Handelsbanken.
Hon har de mest nöjda bankkunderna
Uppdaterad: 24 juni 2020Publicerad: 24 juni 2020
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
ANNONS
Jämför courtage Bankerna överlag får betyget 71,2 på en skala på 0 till 100, enligt en ny undersökning från Svenskt Kvalitetsindex (SKI). Det rapporterar TT.
Frågan som respondenterna fick svara på var: ”Hur nöjd är du med hur din bank har hanterat coronakrisen?”
Handelsbanken har de mest nöjda kunderna, följt av Länsförsäkringar, Sparbankerna och Skandia. Danske Bank får det lägsta betyget. Totalt sett är en bankkund mer nöjd med sin bank nu än förra mätningen, som genomfördes i mars.
Studien genomfördes genom en riksrepresentativ webbpanel under perioden 21–26 maj. Totalt svarade 1 100 personer över 18 år.
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Camilla Jonsson
Camilla Jonsson
ANNONS
Jämför courtage
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.
Jämför här
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS