Realtid

Hallvarsson & Halvarsson växlar upp med fler konsulter

Från vänster, övre raden: Adam Makkonen, Fredrik Johansson, Laura Ellsinger, Henrik Kennedy, Marcus Fleetwood, Beatrice Kühn, Kristofer Persson och Niklas Noreby. Foto: Hallvarsson & Halvarsson
Miriam Istner-Byman
Uppdaterad: 08 okt. 2019Publicerad: 08 okt. 2019

Kommunikationsbyrån Hallvarsson & Halvarsson har efter sommaren stärkt upp med åtta nya konsulter. 

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Kommunikationsbyrån Hallvarsson & Halvarsson, grundad 1995, ingår i nätverket H&H Group vars byråintäkt uppgår till cirka 550 miljoner kronor, motsvarande 57 miljoner dollar. Under 2018 hade H&H Group en tillväxt på 31 procent. Den stora delen av tillväxten är till följd av förvärv. Organiskt växte företaget förra året omkring 5 procent.

Nu växer Hallvarsson & Halvarsson ytterligare genom rekryteringen av åtta konsulter. 

– Vi ser ett ökat behov av förtroendeskapande kommunikation. Det ökade fokuset på hållbarhet som värdeskapande har också bidragit till en större efterfrågan på vår strategiska hållbarhetsrådgivning, särskilt i samband med årsredovisningar och hållbarhetsrapportering. Vi tar därför in en hel del ny kompetens för att utveckla och modernisera vårt erbjudande, säger Anna Grönlund Krantz, vd på Hallvarsson & Halvarsson, i ett pressmeddelande.

Bland annat har Henrik Kennedy, kommunikationschef på Aleris och tidigare journalist, gått in i byråns Corporate Communications-team.

– Hallvarsson & Halvarsson är med sin strategiska spetskompetens inom hållbarhet, IR, Public Affairs och varumärkesbyggande kommunikation i kombination med en operativ förmåga, unikt i Sverige. De första veckorna har varit mycket roliga och jag med min erfarenhet inom hälso- och sjukvård adderar ytterligare branschkunskap till ett redan starkt gäng, säger Henrik Kennedy i pressmeddelandet.

Ambitionen är att byrån ska växa ytterligare. 

– Vår rekryteringsoffensiv kommer att fortsätta och jag ser fram emot att välkomna ännu fler medarbetare framöver, säger Anna Grönlund Krantz.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS