Realtid

Grant Thornton i jämställdhetstopp

Anna Johnson, Grant Thornton
Camilla Jonsson
Camilla Jonsson
Uppdaterad: 22 juni 2021Publicerad: 22 juni 2021

Grant Thornton offentliggör nu sin integrerade års- och hållbarhetsredovisning för verksamhetsåret 2020/21. Bolaget redovisar också ökad kundnöjdhet – nio av tio kunder är nöjda med hur arbetet under pandemin har fungerat. Rent finansiellt ökade omsättningen med två procent till 1 627 miljoner kronor. Det framgår av ett pressmeddelande.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Kundnöjdheten tar kliv fram
Årets kundundersökning visar att allt fler vill rekommendera Grant Thornton. Resultatet visar att Grant Thornton upplevs som både professionella och enkla att samarbeta med. 91 procent av bolagets kunder var positiva till hur arbetet under pandemin fungerat. 

–Vi ser i våra kundundersökningar att vi är starka på relationer, och just under detta utmanande år har vi tagit ännu ett kliv framåt i våra nöjdkund-mätningar. Jag är mycket stolt och tacksam för hur framgångsrikt alla medarbetare gjort den här omställningen, säger Grant Thorntons vd Anna Johnson i en skriftlig kommentar.

Branschledande inom jämställdhet
Med 36 procent kvinnor i delägarkretsen placerade Grant Thorntons sig i toppen av Tidningen Balans jämställdhetsundersökning. Bakom undersökningen står branschorganisationen FAR som varje år kartlägger jämställdheten hos de åtta största revisionsbyråerna. Jämställdhet har varit ett av Grant Thorntons prioriterade affärsmål i flera år och något som bolaget arbetar aktivt med inom alla delar av verksamheten.

Grant Thornton lanserade också under hösten 2020 en digital kunskapshubb för att lyfta behovet av proaktivt hållbarhetsarbete. Innehållet handlar bland annat om riskminimering, leverantörskedjor och visselblåsarsystem och syftar till att ge kunder – och andra – stöd och råd för att gå från ord till handling när det gäller hållbar utveckling.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS