Försäkringsbolaget Gjensidige Sverige har ingått ett partnerskap med OKQ8. Gjensidige Sveriges produkter blir nu tillgängliga för OK-föreningarnas 1,5 miljoner medlemmar.
Gjensidige Sverige i stort samarbete med OKQ8
Mest läst i kategorin
Den första produkten som lanseras blir OKQ8 Bilförsäkring.
”Efter decennier längs vägkanten vet vi på OKQ8 vilka utmaningar ett liv i rörelse kan innebära. Därför lanserar vi nu en trygg och smidig bilförsäkring så att våra kunder kan känna sig säkrare i sin vardag”, skriver OKQ8 på sin hemsida.
Tanken är samarbetet ska stärka båda parternas affär långsiktigt.
– OKQ8 är en etablerad och nytänkande försäkringspartner med både naturlig och stark koppling till OK-föreningarnas 1,5 miljoner medlemmars mobilitet. OKQ8 blir anknuten förmedlare till oss och avtalet bygger på en stark distributionsmodell med gemensamma incitament att investera i effektiv försäljning via olika kanaler. OKQ8 har cirka 740 stationer och erbjuder ett komplett produkt- och tjänsteutbud för bilen och bilisten.
– Där ser vi OKQ8 som en spännande partner att utvecklas med även inom andra försäkringsnära områden, säger Henrik Mellberg, Partnerchef inom Gjensidige Sverige, i en kommentar till branschsajten Sak & Liv.
– Lanseringen av OKQ8 Bilförsäkring är ett viktigt komplement till vår befintliga försäkringsportfölj. Ända sedan starten 1926 har vi eftersträvat att ta fram så bra förmåner och erbjudanden som möjligt till medlemmarna. Nu är målsättningen att ta fram ytterligare bra försäkringslösningar för medlemmar och kunder, säger Karin Hellgren, kommunikationschef på OKQ8 i en kommentar till Sak & Liv.