Realtid

Fokus på branding hos Narva

Miriam Istner-Byman
Miriam Istner-Byman
Uppdaterad: 23 nov. 2016Publicerad: 23 nov. 2016

– Hela vår verksamhet kretsar redan kring att bygga varumärken. Genom att tillsätta ett team inom dessa två discipliner kommer vi att fokusera extra mycket på att varumärkesbyggande implementeras i alla kunduppdrag, säger Daniel Bergsten, Managing partner, till Realtid.se.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Förvärvet av reklambyrån Heart förra året har varit en viktig pusselbit i att utveckla Narva mot en bredare och kreativare kommunikationsbyrå. Med det nya teamet, som går under namnet Brand, tar Narva ytterligare ett steg mot ett holistiskt och integrerat erbjudande. 

– Vi ser en ökad efterfrågan på insiktsdriven och kreativ kommunikation. Med ett tydligare erbjudande och fokus blir vi en starkare partner till våra kunder, säger Sara Wretblad Carreras, innovationschef på Narva, i ett pressmeddelande.

I teamet ingår fem personer och det finns inget uttalat mål om att gruppen ska växa.

– Narvas mål är att byråns intäkter ska öka med 10-15 procent varje år och vår förhoppning är att det tillsatta teamet kommer att bidra till den tillväxten, säger Daniel Bergsten.

Lanseringen leds av Sara Wretblad Carreras.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS