Revisionsjätten EY är också en stor aktör inom digital transformation. Nya kommunikationschefen Gunilla Resare får i uppdrag att tydliggöra fler sidor av bolaget.
EY ska bredda varumärket med ny kommunikationschef
Mest läst i kategorin
Gunilla Resare kommer närmast från IT-konsultjätten Capgemini, där hon har arbetat i 12,5 år – närmast som marknads- och kommunikationschef i Norge samt nordisk PR-ansvarig.
Vilket är ditt uppdrag det närmaste året?
– EY är ett mycket starkt och solitt globalt varumärke. Här i Norden blir det viktigt att synliggöra hela bredden av tjänster. Många förknippar oss med revision, M&A, skatt och så vidare, med vi är också en stor aktör inom strategi, digital transformation, AI, cloud, och mycket annat. Det finns otroligt många bra case och spännande expertis som det ska bli roligt att visa fram.
Vem rapporterar du till?
– Jag rapporterar till Jenny Bildsten som är vår nordiska direktör för Branding, Marketing & Communications och det ska bli jätteroligt att jobba tillsammans med henne.
Hur fick du jobbet?
– Jag blev kontaktad om jobbet i vintras. Jag trivdes ju bra i mitt gamla jobb, men efter många spännande möten och samtal, kände jag att detta var en unik möjlighet som jag bara måste tacka ja till. För mig är detta drömjobbet!
Vilka erfarenheter tar du med mig?
– Jag är tacksam för mina många år på Capgemini. Jag har ju lärt mig hur stora konsultbolag fungerar, med många stakeholders och en global affärsmodel. Jag tar också med mig kompetens inom ledarskap, talangutveckling, strategi, planering och utförande, effektivitet och målstyring.