Realtid

E-handeln steg med 18 procent

Foto: Pixabay
Realtid.se
Uppdaterad: 18 maj 2017Publicerad: 18 maj 2017

Elektronik, mode och möbler är de största varukategorierna.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

E-handeln i Sverige lyfte med 18 procent under årets första kvartal, jämfört med motsvarande period förra.  Det visar en barometer från Postnord, Svensk digital handel och HUI Research.

Mätt i volym var elektronik, mode och möbler under kvartalet största köpkategorierna. Men räknat i antal köpare toppar skönhet, hälsa, mode och medievaror. Undersökningen visar också att svenskar helst köper kinesiska produkter när de e-handlar.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Realtid.se
Realtid.se
ANNONS
Jämför courtage

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.

Jämför här
ANNONS
Spela klippet

Svenskar rustar för ökat sparande inför ISK-reformen

När den sänkta skatten på investeringssparkonton (ISK) träder i kraft vid årsskiftet planerar många svenskar att öka sitt sparande. Fyra av tio svenskar planerar att öka sitt sparande – och särskilt stort intresse finns bland unga under 29 år. Hela sex av tio i den gruppen uppger att de vill spara mer, enligt en ny […]