Realtid

DI: H&M:s varumärke rasar i ranking 

Helena Helmersson, H&M:s vd och koncernchef. Foto: TT
Stina Stjernkvist
Camilla Jonsson
Camilla Jonsson
Uppdaterad: 16 jan. 2023Publicerad: 16 jan. 2023

På Interbrands top 100-lista över världens mest värdefulla varumärken ligger H&M nu på plats 56. För några år sedan låg bolaget på plats 20.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Konkurrenten Zara, som ägs av spanska Inditex, har också sett en försvagning sedan pandemin. Dock klättrade bolaget till plats 47 under fjolåret.

H&M:s rörelsemarginal har de senaste åren legat på 7-8 procent, medan Inditex har haft en marginal på 15-17 procent. Senast H&M hade en marginal i den storleksordningen var 2014-2015, noterar DI.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS