Realtid

Därför valde Gofido Bliwa som partner

Camilla Jonsson
Camilla Jonsson
Uppdaterad: 05 juni 2020Publicerad: 05 juni 2020

– Vår aktiva hemförsäkring ska ständigt bli vassare för varje enskild kund. Här visar vår analys att en livförsäkring kan vara en sådan viktig extra service. Bäst på detta är Bliwa, säger Annika Saramies, vd för Gofido i en skriftlig kommentar.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Att skydda och försäkra våra hem är fokus för Gofido. Men Gofidos användartester säger att kunderna vill ha fler kringtjänster.

– Gofido fokuserar där vi kan göra absolut störst nytta. Oavsett om du äger eller hyr bostad. Snart märkte vi att hemförsäkringen kan bli ännu starkare nu tar vi det steget, säger Annika.

Att hitta rätt leverantör av livförsäkring var däremot inte helt lätt, visade det sig. Gofidos kravlista gällde inte bara låga priser och stor flexibilitet. Allt ska dessutom gå att sköta digitalt.

– Livförsäkringar har kommit mer i ljuset det senaste årtiondet. Men villkor, teknik, service och erbjudande är fortfarande ofta väldigt mossiga. Många har blanketter som religion. Branschen vill dessutom sälja livförsäkring som en exklusiv tjänst. Vi vill göra det tvärt om. En naturlig service för de flesta. Den som svarade klart bäst på detta var Bliwa, säger Annika Saramies.

Bliwa har genom åren skapat ett starkt erbjudande som genom detta samarbete kan nå ut till fler.

– Vår livförsäkring är något du har av omtanke för dina närmaste. Gofido utmanar branschen och det är kul att de vänder sig till oss då vi försäkrar människor, inte saker. Det präglar oss som företag. Vi ser med spänning fram emot att stå för en del av ett gemensamt erbjudande, säger Johan Gunnarson, vice vd Bliwa.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS