Realtid

Därför går JKL:s vd med i Wizwomen

Miriam Istner-Byman
Uppdaterad: 17 sep. 2019Publicerad: 17 sep. 2019

JKL:s vd Helena Norrman tar nu klivet in i Wizwomen, som arbetar för en mer långsiktigt hållbar konsultbransch. 

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Realtid har tidigare skrivit om plattformen Wizwomen som grundades av Susanne Tillqvist och som samlar kvinnliga ledare inom konsultbranschen i syfte att bidra till en mer långsiktigt hållbar bransch.

Nu tar plattformen in Helena Norrman, vd och partner på pr- och kommunikationsbyrån JKL, som ny medlem. 

Varför går du med i Wizwomen?
– Som ny vd i rådgivningsbranschen ser jag det som en stor fördel att ha möjlighet att vara med i ett sammanhang tillsammans med andra kvinnor i liknande befattningar. Jag är säker på att jag kommer att lära mig mycket av gruppen och få möjlighet att vara med och driva några av de frågor som är viktigast för mig. Jag ser fram emot att diskutera frågor om ledarskap, hur man får tag på och utvecklar de bästa talangerna och givetvis även frågor om hur affärsmodeller utvecklas inom professional services.

Vad vill du åstadkomma med ditt medlemskap i Wizwomen? 
– Wizwomens uttalade syfte är att jobba med frågor kring transparens, hållbarhet och jämställdhet och då det är frågor som är väldigt viktiga för mig så ser jag fram emot att vara med i ett sammanhang där vi gemensamt kan arbeta med dem.

Helena Norrman har en bakgrund som marknads- och kommunikationsdirektör i Ericsson. Hon ledde koncernens globala marknadsföring och företagsrelationer och ingick i Ericssons koncernledning.

Hur vill du bidra?
– Jag tar med mig ett perspektiv från köparsidan och ett perspektiv på kommunikation och samhällskontakt, både i ett svenskt- och internationellt perspektiv.

Anser du att en plattform som Wizwomen kan påverka?
– Ja, jag tror att man kan påverka när man jobbar tillsammans. I detta fall är det en väldigt kvalificerad grupp som har ett gemensamt intresse för ett antal frågor och då tror jag absolut att vi kan göra skillnad.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS