Ett tekniskt underhåll på SEB:s internetbank och appar i helgen gick inte som planerat, vilket medförde att SEB:s kunder råkade ut för stora störningar. Under lördagen fungerade inte heller Swish.
Därför fungerade inte Swish eller internetbank för SEB:s kunder
”För tillfället har vi tekniska störningar som påverkar internetbanken och mobilappen” säger en inspelad röst hos SEB:s internetbank nu på måndagsförmiddagen, men faktum är att problemen redan är lösta.
Värre var det i helgen, då ett planerat underhåll på internetbanken och SEB:s appar ledde till att Swish inte fungerade.
– Det tog en stund att åtgärda felet men Swish låg nere några timmar under lördagen. Sedan hade vi en mindre störning söndag morgon med inloggningen till app och internetbanken, säger Frank Hojem, kommunikationschef på SEB, till Realtid.
När Realtid pratar med en medarbetare på SEB:s kundtjänst så bekräftar hon problemen och säger att SEB ”hade jättestrul i helgen”. Nu ska dock felen vara åtgärdade.
– Vi jobbar givetvis så fort det bara går för att våra system ska fungera dygnet runt och det är beklagligt när våra kunder drabbas av teknikproblem, säger Frank Hojem till Realtid.