Realtid

Danske Bank i samarbete med Mina Tjänster

Mina Tjänster byter namn till Minna technologies och inleder ett partnerskap med Danske Bank. Sedan tidigare samarbetar fintech-startupen med Swedbank. Foto: Press & Pixabay
Realtid.se
Uppdaterad: 11 apr. 2018Publicerad: 11 apr. 2018

Fintech-startupen Mina Tjänster i Göteborg partnar upp med Danske Bank. Swedbank har sedan tidigare integrerat appen som nu totalt når 7 miljoner bankkunder i Norden.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Det framgår av ett pressmeddelande.

Genom samarbetet blir tjänsten – som i Danske Banks gränssnitt ska heta Abonnementshjælper – tillgänglig för bankens 2,4 miljoner privatkunder. Totalt når Mina Tjänster i nu 7 miljoner bankkunder i Norden.

– Det här är ett exempel på en innovativ digital lösning som vi tror kan göra skillnad för våra kunder, och som går hand i hand med vår ambition att ge kunder en överblick över sina finanser, kommenterar Lars Malmberg, globalchef för affärsutveckling på Danske.

Mina Tjänsters app samlar alla abonnemang och prenumerationer – såsom telefoni, el och försäkringar – på ett ställe. Den ger även prisförslag och avslutar abonnemang som användaren inte vill ha.

Joakim Sjöblom.
Foto: Press

– Vi är glada över att partna upp med en så innovativ bank som Danske Bank. Vi har varit väldigt imponerade över deras banking initiativ och är väldigt glada över att få börja leverera nytt värde till deras kunder, säger Mina Tjänsters medgrundare och vd Joakim Sjöblom.

Swedbank investerade för drygt ett år sedan 15 miljoner kronor i appen. I höstas integrerade banken även tjänsten på sina kundplattformar, såsom internet- och mobilbanken.

Mina Tjänster uppger att det har dialoger med fler banker i en rad länder. Målet är en snabb expansion. Bolaget byter nu också namn till det mer internationellt gångbara ”Minna Technologies”.

ANNONS

– Vi kommer att avisera ytterligare ett betydande internationellt banksamarbete under 2018, säger Joakim Sjöblom.

Mina Tjänster grundades 2015 i Göteborg av vännerna Joakim Sjöblom, Jonas Karles och Marcus Lönnberg. I en intervju med Realtid.se i november berättade Joakim Sjöblom att han 2013 fick idén till appen på ICA Maxi i Skövde.

När han skulle betala i kassan var pengarna på kortet slut. Han noterade att en rad elektroniska abonnemangs- och prenumerationsfakturor hade dragits utan hans vetskap. Han tänkte att det borde finnas en app som ger abonnemangsöverblick: Mina Tjänster var fött.

Tre år senare tog appen in 17 miljoner kronor, varav 15 miljoner från Swedbank. Nu ska appen ut i världen med start i Danmark.

”Jag studsar jorden runt och träffar stora banker. Flera har hört av sig till oss och vill inleda partnerskap”, sa Joakim Sjöblom till Realtid.se i november.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS