Realtid

Creo och Unreel går samman

admin
admin
Uppdaterad: 19 dec. 2017Publicerad: 19 dec. 2017

Creo grundades 2009 och är ledande inom rörlig media för B2B och internkommunikation.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Unreel har under de senaste åren byggt upp en stark kompetens med fokus på marknadskommunikation med kampanjer för varumärken som Storytel, iZettle och Happy Socks.

– Det känns otroligt kul att få arbeta med Unreelgänget som är grymt proffsiga. Genom att slå ihop bolagenoch skapa en gemensam organisation kan vi fortsätta driva utvecklingen inom rörlig bild i Sverige. Det kommer att gynna våra kunder, säger Niclas Grunewald, vd för Creo, i ett pressmeddelande.

Niclas Grunewald blir vd för den gemensamma organisationen och Mats Karsvall, vd för Unreel, blir Creative Director.

Unreel kommer finnas kvar som varumärke för de delar av erbjudandet som är fokuserat på kreativ marknadskommunikation. Det nya bolaget har drygt 40 medarbetare med intäkter pro forma 2017 om över 55 miljoner kronor.

– H&H Group har vuxit snabbt de senaste åren och arbetar hela tiden med att skapa bästa möjliga förutsättningar för våra byråer. Det är oerhört glädjande att se med vilken entusiasm och självklarhet som Creo och Unreel närmat sig varandra, vilket nu resulterar i denna sammanslagning, säger Martin Petersson, vd & koncernchef för H&H Group.

 

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS