Cederquist har tillsammans med Etain utvecklat ett nytt digitalt verktyg för att underlätta dokumenthanteringen vid avtalssignering och tillträde i fastighetstransaktioner.
Cederquist minskar mailhantering med nytt verktyg
Verktyget samlar all dokumentation på ett och samma ställe vilket skapar en bättre överblick, en mer kvalitativ hantering av dokumenten samt färre mejl mellan de parter som är verksamma i det aktuella projektet.
Syftet är att skapa en smidigare process där kunden lättare kan överblicka projektet och kan se vilka dokument som är utestående mellan parterna respektive i överenskommen form.
– Inför avtalssigneringar och tillträden är det ofta många mejl som skickas, dels mellan parterna samt dels mellan kunden och dess rådgivare. Det här verktyget ger både kunden och oss som rådgivare en bättre överblick och därtill en samlad informationskälla. Detta bidrar i sin tur till färre mejl samtidigt som det blir lättare för samtliga parter att överblicka hur projektet fortskrider, säger Oskar Ceréus, associate på Cederquist.
Etain har varit med och utvecklat den aktuella tekniska plattformen som gör det möjligt att samla och hantera dokumenten på ett och samma ställe.