Realtid

Carnegie har Sveriges mest nöjda Private Banking-kunder

Carnegie, Kantar Sifo Prospera
Camilla Jonsson
Camilla Jonsson
Uppdaterad: 15 okt. 2021Publicerad: 15 okt. 2021

Kantar Sifo Prosperas årliga kundundersökning bland svenska Private Banking-aktörer visar att Carnegie vinner i 10 av 13 kategorier; personliga kontakter, service och tillgänglighet, skräddarsydda lösningar, löpande rådgivning, kompetens inom investeringsrådgivning, track record, nyhets- och marknadsinformation, rapportering, etnisk standard och hållbara investeringar. Det framgår av ett pressmeddelande.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Kantar Sifo Prospera genomför kundundersökningen för Private Banking årligen. Resultatet baseras på över 600 intervjuer fördelat på två kundkategorier; förmögna privatpersoner med finansiella tillgångar överstigande 5 miljoner kronor samt företagare, som är både ägare och vd, med finansiella tillgångar överstigande 5 miljoner kronor.

 

 

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS