Carnegie vinner i 10 av 13 kategorier enligt Kantar Sifo Prosperas stora kundundersökning 2021.
Carnegie har Sveriges mest nöjda Private Banking-kunder
Uppdaterad: 15 okt. 2021Publicerad: 15 okt. 2021
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
Kantar Sifo Prosperas årliga kundundersökning bland svenska Private Banking-aktörer visar att Carnegie vinner i 10 av 13 kategorier; personliga kontakter, service och tillgänglighet, skräddarsydda lösningar, löpande rådgivning, kompetens inom investeringsrådgivning, track record, nyhets- och marknadsinformation, rapportering, etnisk standard och hållbara investeringar. Det framgår av ett pressmeddelande.
Kantar Sifo Prospera genomför kundundersökningen för Private Banking årligen. Resultatet baseras på över 600 intervjuer fördelat på två kundkategorier; förmögna privatpersoner med finansiella tillgångar överstigande 5 miljoner kronor samt företagare, som är både ägare och vd, med finansiella tillgångar överstigande 5 miljoner kronor.
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS