Realtid

Carnegie har Sveriges mest nöjda Private Banking-kunder

Carnegie, Kantar Sifo Prospera
Realtid.se
Uppdaterad: 15 okt. 2021Publicerad: 15 okt. 2021

Carnegie vinner i 10 av 13 kategorier enligt Kantar Sifo Prosperas stora kundundersökning 2021. 

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Kantar Sifo Prosperas årliga kundundersökning bland svenska Private Banking-aktörer visar att Carnegie vinner i 10 av 13 kategorier; personliga kontakter, service och tillgänglighet, skräddarsydda lösningar, löpande rådgivning, kompetens inom investeringsrådgivning, track record, nyhets- och marknadsinformation, rapportering, etnisk standard och hållbara investeringar. Det framgår av ett pressmeddelande.

Kantar Sifo Prospera genomför kundundersökningen för Private Banking årligen. Resultatet baseras på över 600 intervjuer fördelat på två kundkategorier; förmögna privatpersoner med finansiella tillgångar överstigande 5 miljoner kronor samt företagare, som är både ägare och vd, med finansiella tillgångar överstigande 5 miljoner kronor.

 

 

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS