Realtid

Carnegie har åter de mest nöjda kunderna

Carnegie Private Banking, med chefen Jonas Predikaka, har toppat listan fyra år i rad som bäst i branschen.
Carnegie Private Banking, med chefen Jonas Predikaka, har toppat listan fyra år i rad som bäst i branschen.
Olof Swahnberg
Uppdaterad: 15 okt. 2019Publicerad: 15 okt. 2019

Carnegie toppar för fjärde året i rad listan över Sveriges nöjdaste kunder inom private banking, enligt Kantar Sifo Prosperas årliga kundundersökning.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

På andra plats ligger Söderberg & Partners, med Handelsbanken som trea, Danske Bank fyra och Avanza på femte plats.

 Jonas Predikaka, chef för Private Banking på Carnegie, vad gjorde ni för några år sedan som gjorde att ni vunnit priset fyra år i följd?

– Vi lyssnade på kunderna vad de vill ha och behöver, hade många möten. Sedan slog vi ihop det med vår egen strategi och levererar vad kunden vill ha hela tiden, säger Jonas Predikaka, som började jobba för Carnegie sommaren 2016. 

Kunderna vill, enligt Jonas Predikaka, ha en ständig ström av information om bland annat vad som händer på marknaden och investeringstips. Bredare investeringsalternativ, med möjlighet att delta i börsintroduktioner och köpa in sig i onoterade bolag, är också vad kunderna efterfrågar. Dessutom är investmentbankens aktieanalys idag mer integrerad med private banking. 

Carnegie vill fortsätta att bli bättre, säger Jonas Predikaka:

– Vi är inte nöjda utan vill bli bättre hela tiden. Vi ska utveckla vår online- och apptjänst så att den blir ännu bättre för kunderna. 

Kantar Sifo Prosperas kundundersökning för private banking baseras på över 600 intervjuer till förmögna privatpersoner med finansiella tillgångar på över 5 miljoner kronor och företagare, som är både ägare och vd, med finansiella tillgångar överstigande 5 miljoner kronor.

 

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS