Realtid

Briox öppnar Helsingforskontor

Helsingfors. Foto: Pixabay
Realtid.se
Uppdaterad: 12 sep. 2017Publicerad: 12 sep. 2017

Växjö-baserade Briox – som utvecklar och säljer molnbaserade affärssystem till mindre bolag, föreningar och redovisningsbyråer – etablerar ett nytt kontor i Helsingfors. "Vår verksamhet i Finland har nu nått en nivå där vi behöver etablera en lokal närvaro", säger Jens Collskog på Briox.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Det framgår av ett pressmeddelande.

I samband med etableringen har även Teemu Kiaski rekryterats som Finlandschef. Briox har dessutom inlett ett samarbete med finländska mjukvarubolaget Zervant som säljer Briox molnlösning till sina kunder.

– Vi är mycket glada att vi lyckats rekrytera Teemu Kaski som ansvarig för vår fortsatta satsning på den finska marknaden. Nu ska vi, under Teemus ledning, skala upp och intensifieraarbetet mot den finska marknaden ytterligare. Jens Collskog, som hittills varit ansvarig för vårt arbete i Finland kommer fortsatt att vara kvar i Briox i samma omfattning som tidigare, och tillsammans med Teemu arbeta med vår fortsatta satsning i Finland, säger Briox vd Johan Rutgersson, i en kommentar.

Briox har sedan tidigare ett Sverigekontor i Växjö som även skött verksamheten i Finland, men nu ska alltså Teemo Kiaski leda Finlandskontoret i Helsingfors. Han har tidigare bland annat varit landschef för finländska OKI Printing Solutions.

– Vår verksamhet i Finland har nu nått en nivå där vi behöver etablera en lokal närvaro. Intresset för oss och vårt erbjudande har ökat avsevärt den senaste tiden. För att på bästa sätt möta den ökande efterfrågan, och för att driva verksamheten framåt på ett tillräckligt kraftfullt sätt, behöver vi ha en kontinuerlig fysisk närvaro på plats i Finland, säger Jens Collskog, som fram tills nu ansvarat för Briox verksamhet mot marknaden i Finland och fortsätter:

– För att leda det fortsatta arbetet i Finland har vi rekryterat  Teemu Kaski. Under Teemus ledning kommer vi nu att bygga en organisation i Finland för att på bästa sätt tillvarata de möjligheter som marknadens intresse för oss ger.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS