Revisionsbyrån BDO in fyra medarbetare som nya partners.
BDO tar in fyra nya partners
Mest läst i kategorin
Mikael Lindström blir samtidigt ny marknadschef på rådgivnings- och revisionsbyrån BDO. Han kommer närmast från jobbet som sälj- och marknadschef på Eniro. På Eniro arbetade han med att implementera en ny marknadsstrategi och skapa en digital affärsprocess, vilket han nu tar med sig till BDO.
– För oss här i Sverige innebär det att vi har gjort tydliga val där vi ska positionera och stärka vårt varumärke mot valda målgrupper och här är Mikael med sin kompetens och erfarenhet en viktig pusselbit. Vi ska leda våra kunder som experter så att deras företag blir ännu mer framgångsrika, säger byråns vd Malin Nilsson.
Byrån ska framöver i ännu högre utsträckning använda automatisering och digitalisering för att frigöra resurser åt bolagets medarbetare.
– Genom att använda data på rätt sätt kan vi lära känna våra kunder ännu bättre och därmed optimera kundupplevelsen och bli än mer träffsäkra i våra erbjudanden och när vi möter kunden, säger Malin Nilsson.
Har ni alltså varit dåliga på sälj och marknadsföring hittills?
– Nej tvärtom, vår kunddialog är det som lett till vår höga kundnöjdhet, men allting förändras och i och med vår nya vision sätter vi en ännu högre ambition för framtiden, säger hon.Enligt Malin Nilsson blir partnerintaget ett viktigt tillskott i arbetet med att implementera bolagets nya vision.
Företagets nya partners är:
- Maria Hyckenberg, skatterådgivare och kontorschef i Jönköping
- Maria Björkman, auktoriserad redovisningskonsult och marknadsansvarig i Uppsala
- Per Fridolin, auktoriserad revisor och licensierad revisor för finansiella företag i Stockholm
- Jonas Holmberg, regional chef för outsourcing i Stockholm