Realtid

Aspias mål: att växa i Norden 

Hans Hedqvist och Sanna Tadic ser fram emot att bli en del av nystartade Aspia.
admin
admin
Uppdaterad: 23 aug. 2018Publicerad: 23 aug. 2018

Med förvärvet av DLN Payroll Services tar Aspia första steget mot att bli en nordisk byrå. DLN:s grundare kommer att följa med på resan.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

I går meddelade Aspia att de förvärvat lönespecialisten DLN Payroll Services. Förutom en förstärkning av Aspias erbjudande inom affärsområdet lön, får Aspia nu nordisk räckvidd.

“Med DLN tar Aspia första steget in i de nordiska länderna”, sa Aspias vd Magnus Eriksson i ett pressmeddelande i går. DLN är etablerade i hela Norden, med kontor i Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Vaasa. Grundaren Sanna Tadic tillsammans med  Hans Hedqvist och kommer att arbeta kvar i verksamheten även efter sammanslagningen som förväntas vara genomförd den sista september i år.
 
– Grundaren Sanna Tadic och jag själv går nu in i Aspias partnerprogram och kommer även att ingå i ledningsgruppen för affärsområde lön. Det innebär att vi har en långsiktig plan att föra ut affärsidén om premiumtjänster på lönesidan i hela Norden, säger Hans Hedqvist till Realtid.
 
Han är mycket entusiastisk över samgåendet:
 
– Vi ser enorma möjligheter att kunna åstadkomma något stort tillsammans; tillväxtmöjligheterna ser mycket bra ut. Vår nordiska profil matchar Aspia väldigt bra, eftersom Aspias mål är att växa i Norden.
 
Aspia består av tidigare PwC:s avknoppade redovisningsdel samt löneverksamhet samt KPMG:s motsvarande verksamheter, men kommer att drivas framåt som ett helt nytt företag, vilket Hans Hedqvist ser mycket positivt på:
 
– Det är oerhört spännande och vi är fantastiskt glada att vara med i starten av ett nytt bolag.
 
Hans Hedqvist poängterar att kunderna kommer att känna igen DLN även efter namnbytet.
 
– Vi utgår från payroll och kommer att växa med payroll. Vi kommer inte att göra avkall på vad vi står för: premiumtjänster på löneområdet.
 
Vilka synergier som kan uppstå genom sammanslagningen, liksom mål för den nordiska tillväxten, kommer man att återkomma till.
 
– Vi har alla en enorm erfarenhet med oss in i Aspia, men vi ska också se till att det för framtiden ska vara den bästa lösningen för våra kunder, avslutar Hans Hedqvist.
 

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS