Realtid

Aggregate Media investerar 11 miljoner i Brocc

Realtid.se
Uppdaterad: 22 mars 2018Publicerad: 22 mars 2018

Marknadsföringsbolaget Aggregate Media investerar 11 miljoner kronor P2P-långivaren Brocc. Inom ramen för samarbetet ska Aggregate även hjälpa Brocc med att rulla ut sin hittills bredaste reklamkampanj.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Det framgår av ett pressmeddelande.

Genom investeringen tillför Aggregate Media så kallad räckviddsmedia värt motsvarande det investerade beloppet på 11 miljoner kronor till Brocc.

Brocc är ett fintechföretag inom så kallad peer-to-peer-utlåning som låter privatpersoner låna ut pengar till andra privatpersoner via en onlinebaserad plattform. Liknande svenska aktörer är Savelend och Lendify.

– Brooc är en nytänkande och transparent tjänst som ger såväl småsparare som institutioner tillgång till en attraktiv möjlighet till räntebärande investeringar. P2P-ekonomin är intressant i allmänhet och vad gäller finansiella tjänster i synnerhet. Här kommer det hända mycket framöver och Brocc är väl positionerade att leda den utvecklingen, säger Fredrik Wincrantz, investeringschef på Aggragate Media.

Bolaget ska genom samarbetet och investeringen först och främst hjälpa Brocc med bolagets hittills bredaste reklamkampanj.

– Aggregate Media har ett bra track record och har under lång tid varit med och etablerat flera nya, idag stora välkända varumärken (…) Samarbetet ger oss ytterligare kapacitet att nå ut med vårt budskap och befästa vår position, kommenterar Jonathan Klein, vd för Brocc.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS