IT-konsulten Accenture anställer Adam Kerj till rollen som Chief Creative Officer (CC0) för Accenture Interactive i Norden.
Adam Kerj blir CCO på Accenture
Mest läst i kategorin
Adam Kerj, ansluter sig till IT-konsulten Accenture Interactive som deras första kreativa chef för Norden.
I rollen som CCO kommer Adam främst arbeta med att utveckla Accenture Interactives kreativa erbjudande i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Rekryteringen är en del av den strategiska satsning som gjorts för att stärka Accenture Interactives närvaro i regionen.
Adam Kerj har tidigare varit CCO för McCANN i Norden och innan dess CCO på 360i, North America och J Walter Thompson, New York. Han har under åren arbetat tillsammans med en rad välkända varumärken, så som Ben & Jerry’s, Coca Cola, HBO, Macys, Oreo, Pampers, Puma, Rolex, Sony, Tide och Toyota, och vunnit ett flertal priser för sitt arbete på The One Show, Webby Awards, Effies och Cannes Lions, inklusive Cannes Lions Grand Prix för ett samarbete med Oreo.
– Vi är väldigt glada över att en så erfaren kreativ ledare som Adam, väljer att följa med på vår resa mot att bli den ledande experience byrån i Norden”, säger Anatoly Roytman, chef för Accenture Interactive EALA, i ett pressmeddelande.