Realtid

Accenture lanserar high-tech studio

Accenture Interactive Studios, Foto: Accenture
Miriam Istner-Byman
Uppdaterad: 05 dec. 2016Publicerad: 05 dec. 2016

Accenture lanserar Accenture Interactive Studios i Hong Kong för att stödja sina klienter i deras innovativa arbete.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Managementkonsulten Accenture har öppnat Accenture Interactive i Hong Kong. Accenture Interactive är en studio på mer än 40.000 kvadratmeter som är huserad i en kulturmärkt byggnad på en ö öster om Quarry Bay.

Planen är att studion ska fungera som en "go-to destination" för bolagets klienter. Genom att erbjuda ett forum där klienterna kan samarbeta, skapa, förnya och använda den senaste digitala tekniken hoppas Accenture att klienterna ska forma morgondagens samhälle.

– Vår studio syftar till att inspirera våra medarbetare såväl som våra klienter. Vårt mål är att balansera framsynt innovation med möjligheten till praktisk tillämpning genom att erbjuda en miljö som främjar rörlighet, medskapande och experiment. Tillsammans kan vi inte bara fantisera om hur framtiden ser ut, vi kan faktiskt skapa den, säger Brian Whipple, global chef för Accenture Interactive, i ett pressmeddelande.

I studion får klienterna stöd i att utveckla sina företag; allt från innovation till strategi. Klienterna får till exempel hjälp med att lösa affärskritiska utmaningar, att utveckla kundupplevelsen och att utforma det kreativa innehållet.

Accenture Interactive erbjuder klienterna den senaste tekniken, till exempel white boards som kan användas av personer inom och utanför rummet, som att de befann sig i samma rum. Vidare kommer det att finnas anpassade ytor i studion, till exempel rum där man kan hålla workshops och skapa prototyper eller simulera klienternas miljöer och en avdelning där man kan få stöd i att skapa globala marknadskampanjer.

– Vi designade utrymmet så att det ska vara ett uttryck för våra värderingar – allt handlar om upplevelsen, för våra medarbetare och för våra klienter. Genom vår kombination av kreativitet, marknadsföring och teknik, skapar vi ett unikt erbjudande och en värdeskapande modell som skiljer sig från övriga konsulters erbjudanden, säger Jason Chau, chef för Accenture Interactive i Kina, i pressmeddelandet.
 

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS