Accenture Interactive förvärvar Stockholmsbaserade CRM-byrån Kaplan.
Accenture köper CRM-byrån Kaplan
Mest läst i kategorin
Accenture har förvärvat Stockholms-baserade Kaplan, en byrå inom CRM-lösningar och datadriven marknadsföring som levererar personliga varumärkesupplevelser genom strategiska, analytiska, tekniska och kreativa lösningar.
Enligt Accenture stärker förvärvet av Kaplan Accenture Interactives ”förmåga att skapa digitala användarupplevelser för hela kundresan, och utökar företagets erbjudande inom digital marknadsföring i Norden”.
Nyligen presenterades Adam Kerj som ny kreativ chef för organisationen. Kort därefter förvärvades även den kreativa byrån The World Loves verksamhet.
Kaplan har etablerade samarbeten med kunder som Circle K Europe, Com Hem, SJ, Svenska Spel och TV2 Denmark. Byrån har kontor i Stockholm och Köpenhamn, samt ett dotterbolag i Oslo.
– Kaplan skapar personliga kundupplevelser genom en holistisk syn på marknadsföring. De har förmågan att förvandla data och konsumentinsikter till relevanta, riktade användarupplevelser som skapar mervärde för kunderna. Genom att kombinera Kaplans expertkompetenser med Accenture Interactives tjänster inom handel och kreativ marknadsföring kan vi tillsammans skapa framtidens experience-byrå, säger Mattias Boman, chef för Accenture Interactive i Norden.
Som en del av Accenture Interactive får Kaplan i sin tur tillgång till Accentures erfarenheter, globala närvaro och kompetens inom design, innovation, innehållsproduktion, marknadsföring och handel.
– Kaplan har haft en stark tillväxt de senaste åren, och vi är verkligen stolta över att ta nästa kliv i vår resa tillsammans Accenture Interactive, säger Johan Nordenström, co-Managing Partner på Kaplan.
Accenture Interactive har sedan tidigare förvärvat service design-byrån Fjord och e-handelsbyrån Brightstep. Det nya förvärvet av Kaplan tillför värdefull kompetens till Accentures team i Norden och breddar företagets erbjudande inom digital marknadsföring.