Nu är Swedbanks arbete med att rätta saldouppgifter klart och alla saldon ska nu vara uppdaterade.
Swedbank: "Alla saldon ska nu vara uppdaterade"
Uppdaterad: 30 apr. 2022Publicerad: 30 apr. 2022
ANNONS
ANNONS
Swedbanks problem började i torsdags kväll och många kunder drabbades med felaktiga saldon som konsekvens. Störningarna påverkade även vissa kunder att göra betalningar.
Victoria Ericsson, presschef på Finansinspektionen som bedriver tillsyn över banksektorn, säger till DI att myndigheten har inlett en kontakt med Swedbank.
”Det kan finnas autogirobetalningar som inte har genomförts,” skriver banken i ett meddelande till sina kunder.
Om detta kvarstår efter måndag, uppmanar banken kunderna att kontakta sin mottagare.
– När det sker incidenter av sådana här slag har vi direkt en dialog med den berörda banken och säkerställer att de åtgärdar problemen, säger hon.
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS