Realtid

Handelsbanken Årets affärsbank och Sveriges småföretagsbank 2022

Camilla Jonsson
Camilla Jonsson
Uppdaterad: 14 sep. 2022Publicerad: 14 sep. 2022

– Genuina relationer och att vi är en långsiktigt stabil partner för våra kunders företagsresor, är nyckeln till vår framgång, säger Susanna Svartz, chef för företagsaffären i Handelsbanken i en skriftlig kommentar.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Finansbarometern är en oberoende marknadsundersökning med inriktning på hur företag ser på sin relation med bankerna. Närmare 1 400 företag har deltagit i årets mätning. Kunderna har fått betygsätta sina banker dels utifrån hur nöjd man är totalt sett, dels pris, digitala tjänster, rådgivning, utbud och servicenivå.

– Skillnaden är större ju mindre företaget är. De minsta företagen älskar Handelsbanken allra mest, säger Kristian Sundberg, vd för Eastbrook som står bakom den årliga undersökningen.

Enligt resultatet av undersökningen har Handelsbanken hanterat den digitala omställningen väl och att samtidigt lyckats behålla den personliga relationen till företagskunderna:

–Det är verkligen kul att få följa våra kunder på deras företagsresor och det motiverar oss att fortsätta förbättra och utveckla vårt erbjudande. Vi vill återigen tacka alla våra fina företagskunder för förtroendet, säger Susanna Svartz.

 

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS