Realtid

Adyen vill expandera i Asien

Kamran Zaki, operativ chef på Adyen. Foto: Linkedin.
Rikard Jansson
Uppdaterad: 25 okt. 2022Publicerad: 25 okt. 2022

Fintechjätten Adyen vill expandera i Asien. I en intervju med Nikkei Asia säger operativa chefen Kamran Zaki att man vill utöka med både ingenjörer och säljare i regionen.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

— Under årens lopp har vi lagt till så många marknader med lokala team. Asien är och kommer att fortsätta att vara en betydande investering för oss, sade Zaki till Nikkei Asia.

Förra året hanterade Adyen transaktioner på runt 516 miljarder euro runt om i världen. Bland kunderna finns bland annat Amazon Japan och Uber.

Under första halvåret av 2022 stod Asien för 11 procent av Adyens nettoomsättning. Enligt Zaki kan marknaderna utanför Europa inom fem år stå för mer än 50 procent av omsättningen.

I Asien finns en stor efterfrågan på digitala lösningar enligt Nikkei. Flera bolag som Ant Group och Stripe har nyligen gått in på marknaden.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS