Realtid

Zalando ny majoritetsägare i lyxkulturföretaget Highsnobiety

Highsnobiety är ett globalt mode- och livsstilsmediamärke. Totalt har de runt 200 anställda med sitt huvudkontor i Berlin.
Rikard Jansson
Uppdaterad: 14 juni 2022Publicerad: 14 juni 2022

Klädjätten Zalando blir majoritetsägare i lyxkulturföretaget Highsnobiety.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

— Highsnobiety kommer att fortsätta sin oberoende verksamhet, men kommer samtidigt att fungera som en strategisk och kreativ konsult som hjälper Zalando att utveckla nya inspirationsfokuserade utrymmen och format på sin plattform, skriver Zalando i ett utskick.

Highsnobiety är ett globalt mode- och livsstilsmediamärke. Företaget lanserar bland annat en kvartalsvis tidning. Bolaget grundades 2005 av David Fischer och har idag flera olika verksamheter. Totalt har de runt 200 anställda med sitt huvudkontor i Berlin.

Parterna har kommit överens om att inte offentliggöra några finansiella siffror. David Fischer kommer fortsätta ha en minoritetsandel i företaget.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS