Efter pandemin kastar hotell till höger och vänster in handduken. Inte Petter Stordalen – hans kedja har stora expansionsplaner.
Stordalens hotell står när de andra faller
Mest läst i kategorin
Pandemin var ett hårt slag när resandet tvärnitade.
Men för Petter Stordalens hotellkedja var siffrorna ifjol långt bättre än före pandemin. Nu har han nya investeringar på gång.
Under fjolåret ökade omsättningen till hela 17,1 miljarder norska kronor, att jämföra med drygt 12 miljarder 2019, skriver Dagens Industri.
”Det är människor som bygger bolag och som tar ett bolag genom en kris. Vi har tagit marknadsandelar och expanderat. Så vi kom ur pandemin starkare”, säger Stordalen.
Satsa mer i Köpenhamn
Han tror att det blir vanligare framöver att existerande kedjor går in och tar över hotell som haft det tufft under pandemin.
”Vi ser att det är en del som kastar in handduken”, säger Stordalen.
Planen framåt är att satsa mer på Danmark. I Sverige och Norge har hotellkedjan betydligt fler hotell i nuläget.
”Öresundsregionen är väldigt viktig för oss och vi är definitivt inte färdiga här”, säger han.
Läs vidare:
Stordalen lanserar ny hotellkedja. Realtid
Nu satsar Stordalen på eldrivna drönare för personflyg i Skandinavien. Realtid
Stordalen presenterar två nya restaurangkoncept. Realtid