Uppsalabolag släpper spel med Snoop Dogg – ”kommer bli galet”

”Vi ser nu med spänning fram mot Roobets marknadsföring av spelet, som har en budget vi tidigare bara kunnat drömma om. Utöver Snoops High Roller ́s diskuterar vi även flera spelkoncept då samarbetet varit mycket uppskattat från båda håll”, säger Juha Kauppinen, vd på Gaming Corps.
Publicerad
Uppdaterad

First North-noterade svenska spelutvecklaren Gaming Corps AB lanserar ett spel tillsammans med världsartisten och skådespelaren Snoop Dogg. Spelet är initialt lanserat exklusivt på Roobet Casino, som sedan tidigare har Snoop Dogg som ambassadör, men kommer senare att lanseras till samtliga av Gaming Corps leverantörer globalt.

Realtid.se

– Det är naturligtvis otroligt kul att en så pass liten spelutvecklare som vi har fått chansen att utveckla ett spel i nära samarbete med Snoop Dogg, som är en världens största influencers. Jag är mest stolt över att vi har lyckats kombinera vårt unika spelperspektiv med hans personliga stil och karisma. I spelet smälter musik, kultur och gaming samman till en helt ny spelupplevelse. Vi ser nu med spänning fram mot Roobets marknadsföring av spelet, som har en budget vi tidigare bara kunnat drömma om. Utöver Snoops High Roller ́s diskuterar vi även flera spelkoncept då samarbetet varit mycket uppskattat från båda håll, säger Juha Kauppinen, vd på Gaming Corps.

Spelet ”Snoop’s High Rollers” bygger på Snoop Doggs personlighet, livsstil, musikaliska profil och charm blandat på ett underhållande sätt. Musiken är inspirerad av tidiga och senare verk från Snoop Doggs karriär, där han också personligen har väglett utvecklingen i delar av spelet.

I en kommentar säger Snoop Dogg:
– Jag gör gärna avtryck på saker och det här har vi arbetat på länge. Det är inte ett spel i mängden. Det är kul, det är fräscht och det kommer bli galet.

Annons

Den svenska spelutvecklaren Gaming Corps är noterat på First North och har huvudkontor i Uppsala samt utvecklingsstudior på Malta, Storbritannien och Ukraina. Aktien är hittills i år ned med 51 procent.

Det är inte första gången som Snoop Dogg samarbetar med ett svenskt bolag. 2019 gick han in som investerare i betalbolaget Klarna. Entreprenörern och hiphop-legenden var då frontfigur för kampanjen ”Get Smoooth” där han förvandlas till Smoooth Dogg.

 

Annons

Annons