Annons

Annons

Westander

"Allt fler företag vill delta i samhällsdebatten och allt färre av våra kunder väljer att inhandla sina tjänster styckvis. Större delen av Westanders intäkter kommer numera från löpande pr-samarbeten" säger Patrik Westander, vd och grundare av kommunikationsbyrån Westander, till Realtid. 

Pr-byrån Westanders byråintäkt under 2017 blev 40,5 miljoner, en ökning med 1,6 miljoner eller fyra procent jämfört med 2016.

Anders Wennerstrand, Nils Grunditz, Sara Arborén och Sofie Ek blir nya delägare i pr-byrån Westander. "Allt fler företag inser hur viktigt det är att delta i samhällsdebatten och berätta om sina värderingar, inte bara leverera varor eller tjänster" säger Anders Wennerstrand till Realtid.

Pr-byrån Westander har rekryterat Johan Lindahl, journalist och kommunikatör. "Frågan om hur vi berättar  på ett sätt som engagerar och berör människor är lika viktig inom kommunikation som inom journalistiken. Där tror jag att kommunikationsvärlden har mycket att lära sig från journalistiken" säger han till Realtid.

Pr-byrån Westander ökade byråintäkten med 10 procent under första kvartalet, jämfört med motsvarande period 2016.

En företagskultur där anställda vågar ta ut svängarna är en viktig förutsättning för framgång, säger Patrik Westander, en av grundarna till den prisbelönta  kommunikationsbyrån Westander. I en intervju med Realtid berättar han också om den stora utvecklingspotentialen i "syftesdriven kommunikation”.