Annons

Annons

PR

Som specialist inom finansiell kommunikation vet han att förtroende har ett värde – och ett pris. Martin Petersson är koncernchef för H&H Group och ordförande i branschorganisationen Precis. På årsmötet nästa måndag antar medlemmarna uppgraderade etiska normer.

Charlie Stjernberg på Prime har gått från att hantera två kriser per år till att att hantera ett hundratal. "Jag brukar säga att krishantering är kommunikationsvärldens enklaste jobb. Än har jag inte överbevisats om den tesen", säger han till Realtid och förklarar varför en kris kan vara bra för en organisation. 

Det ökade intresset för att använda influencers i marknadsföring anser Northern Links CEO, Jan Fredriksson, är positiv, men han vill gärna se att partnerskapet med influencers sträcker sig över en längre tid istället för att avse enskilda kampanjer. "Vi brukar tala om "influencer relationship" istället för "influencer marketing", säger han till Realtid. 

Hegeli PA och Nav PR slås ihop och bildar byrån The Labyrinth. Den tidigare S-politikern Anders Johansson har utsetts till vd. Och Stockholms tidigare M-finansborgarråd Kristina Axén Olin blir senior rådgivare åt bolaget. Målet är att bli Sveriges största PA-byrå inom fem år. "Vi vill växa snabbare tillsammans, istället för organiskt var för sig", säger vd:n till Realtid.se.

Pr-byrån Westander ökade byråintäkten med 10 procent under första kvartalet, jämfört med motsvarande period 2016.

En hemsida, ett nytt twitterkonto och ett massivt försvarsteam är Hexagon-chefens opinionsstrategi inför rättegången i Norge. Satsningen på krishantering hyllas nu av pr-experten Jeanette Fors-Andrée.

Martin Ödman är King Magazines förre redaktionschef som nu har valt att lämna modevärlden för att arbeta inom pr. För Realtid berättar han om varför det just blev Jung Relations och vilka förväntningar han har.