Annons

Annons

Patrik Westander

"Allt fler företag vill delta i samhällsdebatten och allt färre av våra kunder väljer att inhandla sina tjänster styckvis. Större delen av Westanders intäkter kommer numera från löpande pr-samarbeten" säger Patrik Westander, vd och grundare av kommunikationsbyrån Westander, till Realtid. 

Pr-byrån Westander ökade byråintäkten med 10 procent under första kvartalet, jämfört med motsvarande period 2016.

En företagskultur där anställda vågar ta ut svängarna är en viktig förutsättning för framgång, säger Patrik Westander, en av grundarna till den prisbelönta  kommunikationsbyrån Westander. I en intervju med Realtid berättar han också om den stora utvecklingspotentialen i "syftesdriven kommunikation”.

Patrik Westander, vd för pr-byrån Westander anser att förslaget om karenstid för statsråd som vill in i näringslivet är som att sätta ett litet plåster på ett stort blödande sår. En karenstid löser inte problemet med pr-branschens hemlighetsmakeri.