TINI fortsätter sin resa med stöd från nya namnkunniga investerare. Kapitalinjektionen ska bland annat användas för att digitalisera företagets koncept och på så sätt bredda tillgången till måttanpassade, lokalproducerade basplagg med lång livslängd.
Modiga investerare satsar på virtuell garderob
Mest läst i kategorin
Jenny Keisu, vd för elbåtstillverkaren X Shore, Helene Svahn, styrelseledamot i Mercedes-Benz, och Petra Ringström Oxhamre, medgrundare och tidigare vd för Steamery, har alla gått in som nya delägare i TINI. Det framgår av ett pressmeddelande.
TINI vill minska klädproduktionen i världen och förlänga livslängden på plagg. Därför erbjuds en baskollektion som anpassas efter varje kunds mått och preferenser. Allt produceras genom en inhouse-produktionskedja som omfattar allt från design och produktutveckling till materialanskaffning och sömnad.
Digitaliseringen av tjänsten spelar en central roll i TINIs kommersialisering. Snart lanseras en webbshop där kunder kommer kunna designa och måttanpassa sina plagg i en virtuell garderob.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.