Finans Nyhet

”Marknadsföringen var förfärlig”

Publicerad

Den svenska pekskärmsmobilen hade hängivna användare men saknade strategi.

– Vi är alla chockade och kommer att göra vårt bästa för att upprätthålla supporten med tips, tricks och hjälp för Neonode N2.

Det säger Jens Christian Mahnke som driver en regelrätt fanclub för hängivna användare av den svenske entreprenören Per Bystedt egenutvecklade lilla mobiltelefon Neonode.

Realtid.se berättade tidigare i dag att det svenska företaget nu gått i konkurs efter en lång tid av ekonomiska svårigheter.

Annons

– N2 är verkligen en toppenprodukt men strategin för marknadsföringen var förfärlig, säger konstaterar Jens Christian Mahnke.

– Ingen känner till Neonode!

Genom den inofficiella sajten neono.de håller Jens Christian Mahnke kontakten med andra användare i Tyskland.

Annons

Han hävdar att de flesta hittat Neonode inte genom företagets marknadsföring utan just genom hans egen blogg och community.

Jens Christian Mahnke är besviken över konkursen – men inte på Neonodes medarbetare.

– Jag skulle vilja göra mer för Neonode men jag antar att det är för sent.

Annons

Annons