Annons

Annons

ball-3204197_1920.jpg

EY ska bidra med mätbara värden inom Svensk Elitfotboll.

EY blir sparringpartner till Svensk Elitfotboll

EY fortsätter att ta marknadsandelar i Fotbollssverige. Nu utökas samarbetet till att innefatta hållbar affärsutveckling och affärsledning.

EY gör varje år den ekonomiska rapporten ”Hur mår svensk elitfotboll?” och har under vintern och våren figurerat runt elitfotbollens satsningar inom samhällsengagemang, där EY också gjort en kartläggning över elitfotbollens samhällsnytta. 

Från och med nu utökas samarbetet till att EY också ska bistå Svensk Elitfotboll och dess ligor Allsvenskan och Superettan med kompetens och insikter inom hållbar affärsutveckling och affärsledning.

– Vi erhåller via samarbetet med EY en mycket kompetent och framåtlutad sparringpartner inom prioriterade delar av vår framtida verksamhetsutveckling, säger Jan Karlsson, försäljnings- och marknadsdirektör på Svensk Elitfotboll.

En modern idrottsverksamhet kräver en effektiv affärsstyrning, säger Carlos Esterling och Mikael Bergsten, partners på EY:

– Vi ser att många klubbar inom svensk elitfotboll gör en enorm insats för att skapa ett bättre samhälle. Vår erfarenhet från näringslivet innebär att vi kan bidra med mätbara värden i många olika typer av projekt inom Svensk Elitfotboll.

– Elitfotbollen är en viktig del av samhället, och det är nödvändigt för oss att visa vad vi bidrar med, vilken nytta vi skapar och vilket samhällsansvar vi faktiskt tar. Vi vet det, men vi måste bli bättre på att förklara för alla vad de kanske inte ser vid sidan av de stora evenemangen, menar Mats Enquist, Generalsekreterare på Svensk Elitfotboll.

Läs allt om:
Konkurrensen hårdnar mellan banker och techjättar

Utbredd finansoro för techdominans

Annons

Annons

Annons