- 00000000
000000
000000
000000
Per Lindvall
Sverige beskrivs ofta, inte minst av svenskar och företrädare för oss svenskar, själva som att vi ligger i framkant och är snabba och ta till oss av det nya. När någon är riktigt på hugget under fredags AW-n så lyfter vi gärna fram vårt entreprenörskap. ”Kolla på Spotify som har revolutionerat världens sätt att ta till sig musik”, säger någon. ”Ingen svenskdjävel betalar med kontanter längre och kolla på hur Klarna erövrar världen med sin app och sina betalningslösningar”, säger den andra.
Jag är, som vanligt, sura gubben i hörnet. ”Spotify är jättebra, men de har inte en affärsmodell som gör att de tjänar några pengar. Om de väl får till det, så kommer användarupplevelsen att gå ner radikalt. Då blir det ”shitification”, precis som Facebook blev”, svarar jag.
000000
000000
000000
Ex moms
Registrera med företagsmejl
Betala 3 289 kr per år
och spara 299 kr
Medlemskap till hela företaget.
Få upp till 50% rabatt>>
Mejla oss på premium@realtidmedia.se