Altor förvärvar en större minoritetsandel i det svenska fritidsmärket Revolutionrace från grundarna.
Altor investerar i svenska fritidskläder
Mest läst i kategorin
Altor meddelar i dag att bolaget den 18 oktober förvärvat en betydande minoritetsandel i det svenska fritidsmärket Revolutionrace från grundarna Pernilla och Niclas Nyrensten. Grundarna står kvar som majoritetsägare i bolaget samt som vd och produktchef.
Enligt pressmeddelandet har bolaget växt med ”en imponerande hastighet” till att en omsättning om 120 miljoner kronor under räkenskapsåret som avslutades u juni 2017.
”När vi började söka efter en partner ville vi ha någon som kunde komplettera oss och bidra med relevant erfarenhet”, säger Pernilla och Niclas Nyrensten, grundare av RevolutionRace.
”Altor hade två viktiga attribut som tilltalade till oss; De har relevant kunskap om utomhusindustrin från Helly Hansen och Rossignol och de har satt ihop ett drömlag som vi tror kommer att stödja oss för att nå vårt mål att göra RevolutionRace till det ledande varumärket inom utomhusbranschen. Vi är mycket glada att göra denna resa tillsammans med Altor ”, fortsätter de.
Altors Johan Blomquist kommenterar förvärvet:
”Vi är mycket imponerade av tillväxten, framgångsrik digital strategi och direkt-till-konsument affärsmodell av företaget. Utomhusklädermarknaden är attraktiv och RevolutionRace riktar sig mot ett underordnat segment genom det överkomliga högkvalitativa produktutbudet, säger Johan Blomquist, partner på Altor.
”Vi söker dessutom aktivt partnerskap med enastående grundare, vilket vi har hittat i Pernilla och Niclas”, fortsätter han.