Annons:

Gå till söksidan på Realtid.se Gå till söksidan på Eniro.se (öppnas i nytt fönster)

Annons:


Annons:

Finans & Försäkring

Annons:

Majoriteten av handlare är missnöjda med sin bank

Servicen från banken har försämrats de senaste fem åren.

En majoritet av Sveriges butikschefer och butiksägare tycker att servicen från banken har försämrats under de senaste fem åren, enligt en undersökning gjord av Svensk Handel.

Enligt undersökningen tycker 61 procent av handlarna att bankens service har försämrats. Störst är missnöjet med höga avgifter vid kortbetalningar.

– Det gror ett missnöje med bankerna bland Sveriges handlare. Höga avgifter för kortbetalningar och bankkontor som slutar ta emot kontanter retar upp många. Att över hälften upplever att servicen har försämrats borde vara en varningssignal för de banker som vill behålla sina kunder, säger Bengt Nilervall, betalningsansvarig på Svensk Handel.

Cirka 13 procent inom dagligvaruhandeln har bytt bank under de senaste två åren. Ytterligare 45 procent av de tillfrågade har funderat på att byta bank.

Artikeln fortsätter nedan 


Annons:




Sämst betyg får bankernas för sina tjänster inom kontanthantering och kortbetalningar där endast 25 procent, respektive 16 procent, är nöjda. Drygt 50 procent är nöjda med bankernas rådgivning och möjligheter till lån och finansiering.

Undersökningen gjordes i samband med Handelsbarometern för september.
  • Skriv ut artikeln (öppnas i nytt fönster)Skriv ut artikeln
  • Tipsa om artikeln (öppnas i nytt fönster)Tipsa
  • Dela på Facebook (öppnas i nytt fönster)Dela på Facebook

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

 
 

Annons:

 
 

Annons:


Annons: