Annons:

Gå till söksidan på Realtid.se Gå till söksidan på Eniro.se (öppnas i nytt fönster)

Annons:


Annons:

Annons:

lindeberg3_473.jpg

Jeanskungen Lindeberg
släpper ny produktlinje

Den Manhattan-baserade jeansgurun, Johan Lindeberg, debuterar med en ny produktlinje idag - BLK DNM.

J Lindebergs nya märkeslinje släpps i samband med ett party i New York. Johan Lindberg kallar märket: ”ett nytt varumärke för en ny era”, enligt Wall Street Journal.

I samband med festen kommer han dock inte att visa upp några kläder som går att fotografera. Däremot visas en kortfilm kring relationer och åtaganden i New York.

Bakom filmen står en dansk regissör och skådespelarna kommer att bära några av de 70-talet första stilgrepp som den nya kollektionen kommer att innebära.

Från och med onsdag denna vecka blir BLK DNM tillgängligt via nätet. Då kommer man också att erbjuda rabatter på mellan 30-40 procent.

Därefter öppnar en butik vid Grand Street i april, men enligt Johan Lindeberg ska denna ses mer som ett utbildningscenter för varumärket:
- Du behöver inte lämna butiken med en shopping-påse i handen. Det handlar mer om att vi ska lära ut hur man handlar via nätet, säger Johan Lindeberg till Wall Street Journal.

Artikeln fortsätter nedan 


Annons:




Han har bland annat en bakgrund hos Diesel, William Rast och inte minst J Lindeberg. Och Johan Lindeberg menar naturligtvis att BLK DNM har vissa likheter med tidigare denim-produkter.

Det har snarare har handlat om att förbättra och formanpassa produkter till vad som känns rätt för stunden:
- Jag är mer för rena jeans, mer Skandinaviska varianter än Los Angeles, säger Johan Lindeberg.

2007 köpte Proventus, med Robert Weil i spetsen, J Lindeberg.
  • Skriv ut artikeln (öppnas i nytt fönster)Skriv ut artikeln
  • Tipsa om artikeln (öppnas i nytt fönster)Tipsa
  • Dela på Facebook (öppnas i nytt fönster)Dela på Facebook

Annons:


Annons:


Annons: